Da, am fost acolo, la gala premiilor in eCommerce si ne-a placut ce am gasit. O foarte buna organizare, gratie in primul rand lui Andrei Radu, pe care il felicitam pe aceasta cale. Prezentari la obiect in marea lor majoritate, insa si cu iz de reclama fara de care de altfel nu se poate. Poate ar fi avut o mai mare priza daca ar fi fost prezentate de oameni de marketing si nu neaparat de “creierele” din spatele aplicatiilor sau tehnologiilor prezentate (vezi Catalin Emilian, director Gemius Research Romania – HeatMap: Zonele “fierbinti” ale unui magazin online).

Am apreciat prezenta lui Razvan Dragoi, Manager Fan Courier si dorinta de a imbunatati relatia cu magazinele online, aratandu-se deschis pentru solutii si idei din partea celor implicati in activitatea de comert electronic. A lasat sa se inteleaga ca solutii ar fi din moment ce deja lucreaza pe un astfel de sistem cu o firma de telefonie care insa a pus la dispozitia Fan Courier aparatura si probabil personal pentru acest lucru. Deci ideea unei divizii care sa se ocupe exclusiv de aceste probleme nu e deloc rea, insa pana atunci un serviciu suport tehnic mai eficient nu ar strica.

Liviu Taloi ca de obicei la inaltime cu prezentarea – “Problemele Magazinelor Online” – trist, dar adevarat. Se inampla pe multe site-uri romanesti, insa asta ne ajuta sa facem diferenta intre acele site-uri si cele ce ofera servicii de calitate. Din pacate sunt genul de site-uri care nu fac cinste comertului electronic romanesc si care cu siguranta nu incurajeaza utilizatorii (posibili clienti) sa mai comande online. Cu toate astea serviciile pot fi imbunatatite si clientul poate fi educat. In scurt timp criteriul pretului in achizitionarea produselor online va pierde teren in fata calitatii si serviciilor conexe precum impachetarea cadou sau garantia livrarii in timpul specificat.

Cat despre premii, parerea noastra generala a fost ca s-au acordat prea multe bancilor si segmentului financiar, fata de cele doua premii pentru site-urile de comert electronic (premiul pentru cel mai bun site cu traditie vs. premiul pentru cel mai bun “Start-Up”) in jurul carora s-a invartit toata aceasta gala. Poate niste premii clasificate pe categorii (gen premiu pentru cel mai bun design, premiu pentru cel mai bun suport tehnic, premiu pentru cel mai bun site sau serviciu in categoria “x” etc) nu ar fi stricat si cu siguranta ar fi stimulat participarea mai multor magazine online la competitie. Cu toate acestea felicitam castigatorul marelui premiu – site-ul “MarketOnline” si-l anuntam ca anul viitor competitia va fi cu mult ma dura, lansand promisiunea de a participa din nou si cu servicii noi si mult imbunatatite.

Si ca o incheiere am sa adaug un print screen la clasamentul final, dupa care putem afirma cu mandrie ca am ocupat un meritat loc 4. Ar fi fost frumos sa batem un site cu renume ca FunGift.ro, insa pozitia lor in clasament arata ca nu degeaba sunt acolo si ca nu degeaba au castigat GPeC 2007.

Clasament GPeC 2008

Written by Alex