Istoria Black Friday

Black Friday sau Vinerea Neagră este evenimentul de la sfârșitul lunii noiembrie când toată lumea pornește la vânătoarea de chilipiruri, marcând deschiderea sezonului de cumpărături pentru Crăciun.

Black Friday a început în SUA, având loc în prima vineri după Ziua Recunoștinței (sărbătoare tot americană). Termenul de Black Friday a fost folosit prima dată în anii 1960 și însemna trecerea magazinelor de la „red” (roșu) la „black” (negru). Registrele contabile erau ținute de mână, cerneala roșie indicând o pierdere, iar cea neagră un profit. Obiceiul de a cumpăra în vinerea de după Ziua Recunoștinței există încă din 1924. Termenul propriu-zis a fost folosit prima dată în 1966 în Philadelphia de către Poliția locală, care se referea la traficul aglomerat și mulțimile masive ce se formau în această zi de vineri. În ceea ce privește cumpărăturile, aceasta este cea mai bună zi a anului, fără a mai putea fi depășită ca volume de produse. În anul 2012 se consemnează că 250 milioane de americanii au lăsat în magazine peste 59 de miliarde de dolari. Conceptul se răspândește rapid peste tot în lume.

În România, Emag și Flanco au fost primele magazine ce au organizat Black Friday în anul 2011.
Emag a avut atunci vânzări de 8 milioane de euro și 50000 de comenzi.

Apropiindu-se prea tare de Ziua României, 1 decembrie – zi liberă, treptat magazinele noastre au furat startul, Black Friday organizându-se în general cu o săptămână mai devreme. În cazul magazinelor de jucării, un Black Friday la sfârșitul lui noiembrie era mult prea aproape și de Moș Nicolae (5 Decembrie), de aceea decalajul de o săptămână este binevenit, pentru a reuși livrarea tuturor comenzilor și umplerea ghetuțelor copiilor la timp.

Black Friday la BestKids

În anul 2011, la scurt timp după ce Emag a dat startul reducerilor în Romania, Bestkids a reacționat și, în doar câteva ore, aveam deja ofertele de Black Friday postate pe site. Acesta a fost primul catalog de Black Friday cu ofertele de la BestKids . Anul următor tot evenimentul Black Friday a fost pregătit minuțios. Atunci a avut loc automatizarea tuturor proceselor: preluarea comenzilor, generarea automată a facturilor și scrisorilor de transport, actualizarea stocurilor în timp real. A însemnat o mare nebunie, o explozie a numărului de vizitatori și de comenzi, față de perioada precedentă. Bineînțeles că nu a fost ușor, provocările fiind enorme pentru angajați, dar treptat lucrurile s-au așezat, iar în anul 2015 Bestkids avea peste 3000 de produse la reduceri de până la 99% în ziua de Black Friday. În 18 Noiembrie 2016 pe site-ul www.beskids.ro se găseau peste 4000 de produse cu prețuri începând de la 1 leu.

Anul 2017

Ce este recomandat să cumperi de Black Friday?

În cazul jucăriilor și a produselor pentru copii, puteți achiziționa atât produse de valoare mare pentru care ați așteptat o ofertă bună, cât și o parte a cadourilor de Moș Nicolae sau Moș Crăciun.

Ce vă pregătește BestKids anul acesta de Black Friday?

Anul acesta pe BestKids.ro nici un produs nu va scăpa de reducerile de Black Friday. Vom oferi în catalogul de Black Friday peste 500 de coduri unice cu stocuri totale însumând peste 12000 de bucăți.
De menționat este că stocul produselor va fi limitat, iar cele mai bune oferte se vor epuiza repede.

Sunt reale reducerile de Black Friday?

Cu siguranță reducerile pe BestKids sunt reale și cu siguranță prețul de BF nu va fi regăsit nici într-o altă zi din an. Cu toate acestea, reducerea va fi raportată la prețul inițial de vânzare, și nu la cel mai mic preț înregistrat vreodată pentru acel produs. De aici poate și semnele de întrebare ale clienților referitor la reducerile false/prețurile umflate etc. Deși unele site-uri pot să aplice anumite strategii, pe www.bestkids.ro niciodată nu se va întâmpla să crească prețul unui produs înainte de BF, propunându-ne să fim foarte atenți la politicile noastre de preț și ale partenerilor noștri, tocmai pentru ca clienții să nu se simtă înșelați.

Care sunt avantajele clienților fideli?

Cei care s-au abonat la newsletter vor primi cu 8 ore înainte link-ul produselor de BF, urmând ca vineri dimineața toți clienții să fie redirectați în pagina de oferte.

Care vor fi produsele fierbinți în 2017?

Ca în fiecare an vom avea în ofertă atât produse de sezon, la mare căutare, precum săniuțe, jucării pentru cadouri de Crăciun, dar și produse din reclamele TV, sau articole de bebeluși.

Există câștig de Black Friday?

În primul rând de Black Friday câștigă comerțul online. Este o sărbătoare a comerțului electronic și este ziua care anunță startul sezonului de cumpărături. Din această zi, timp de o lună de zile, toate departamentele firmei, de la call center, departamanetul de marketing, de vânzări, depozit etc vor fi pe baricade, pentru a pregăti și livra volumul mare de comenzi care vin în această perioadă. Echipa este supusă unor provocări, totul este intens, volumul de muncă este mare și acum se vede dacă există coeziune la nivel de echipă, cine cum reacționează în condiții de stres și care este nivelul profesional al business-ului. Tot acum se văd rezultatele de optimizare a proceselor, automatizarea lor etc. Deși profitabilitatea zilei de Black Friday este scazută datorită reducerilor substanțiale care se aplică, cel mai mare câștig sunteți voi, clienții noștri mulțumiți.

Vă dorim spor la cumpărături!

Written by Alina Diana
Mulți afirmă ca în viața mea totul se invârte în jurul copiilor. Și nu greșesc prea mult. Lucrez la un site cu produse pentru copii si sunt mămica a două fetițe minunate, dornică de a învața în permanență lucruri noi despre copii. Așadar aș vrea să împărtășesc cu voi frumoasa experiență de a fi părinte, să învățăm împreună și să venim și în ajutorul viitorilor părinți.