Ce am făcut pe perioada pandemiei cu copiii

Aug 12, 2020 Alina Diana

Anul 2020 a fost un an deosebit. Pandemia cu virusul SARS-CoV-2 a afectat întreaga planetă, din toate punctele de vedere, economic, sanitar, educațional etc. Școlile au fost închise în majoritatea țărilor. În România copiii stau acasă din luna martie. Acest lucru are un impact enorm atât asupra copiilor, cât și asupra părinților, care au fost forțați de împrejurări să stea atâtea luni acasă. Lipsa socializării și a activităților școlare, plictiseala, statul în casă, stresul cauzat de frica îmbolnăvirii, au transformat mult copiii în această perioadă. Părinții, pe lângă găsirea unei soluții de a-și continua acivitatea profesională de acasă, au fost nevoiți să găsească și modalități de a ajuta copiii să treacă mai ușor peste această perioadă, precum și de a menține în siguranță întreaga familie.

Vă voi împărtăși în cele ce urmează, ce soluții am găsit noi pentru a atenua efectele negative și stresul provocat în această perioadă, dar să ne menținem și în siguranță:

1. Locuind la casă, pot să spun ca a fost mult mai ușor, deoarece multe din activitățile copiilor s-au desfășurat în curte. Ca să înlăturăm plictiseala, recunosc că am cumpărat mai multe jucării decât de obicei, atât pentru exterior, cât și pentru interior. Am văzut că și prietenii noștri care stau la bloc s-au adaptat și au amenajat balcoanele cu tot felul de jucării pentru cei mici, tobogane , casuțe , chiar și piscinuțe . Fetițele noastre și-au petrecut timpul construindu-și case imaginare în copaci, jucându-se la locul de joacă amenajat, am plantat câteva fire de roșii și castraveți, am mâncat fructe din pomi, ne-am jucat cu mingea, șotron și alte jocuri ale copilăriei, iar atracția verii a fost o mică piscină pe care am achiziționat-o de la BestKids .

2. Am ieșit cu bicicletele și trotinetele . Aceasta a fost o altă investiție făcută, dar a meritat toți banii, deoarece timpul petrecut pe afară ne-a oferit senzația de libertate, după care am tânjit mult în urma stării de urgență. Trotinetele fiind pliabile, le putem lua oriunde și cu o mașină obișnuită.

3. Am ieșit mult în natură, descoperind frumusețile din jurul locului unde trăim. Poate dacă nu era această pandemie nu aveam ocazia să facem atâtea excursii de o zi în zona noastră. Am ieșit de mai multe ori la pădurea de lângă noi, care este la 5 minute de mers pe jos, am vizitat multe locuri frumoase din județul Cluj, unde noi locuim. Am facut trasee de o zi la Cheile Turzii, Tarnița, Stufărișurile de la Sic, Mănăstirea Nicula, Laguna albastră etc.

4. Ne-am încumetat să ieșim și în afara țării, urmărind și alegând o destinație ce nouă ni s-a părut sigură, Grecia. La sfârșitul lunii iunie, când am plecat noi, erau doar 9 cazuri de îmbolnăviri de COVID-19 pe zi și nu se impunea nici o restricție specială. Am evitat aglomerațiile, deși erau extrem de puțini turiști, am dezinfectat personal camerele de hotel unde am fost cazați și am petrecut mult timp în aer liber. Acest concediu ne-a reîncărcat bateriile și a fost exact ce aveam nevoie după stresul acumulat.

5. Ne-am propus să facem un traseu mai dificil în familie și să vedem și frumusețile plaiului nostru, așadar ne-am luat inima în dinți și am urcat toți patru, doi adulți si două fetițe de 6 și 12 ani, să cucerim cel mai înalt vârf din România, Vârful Moldoveanu. Nu am crezut că o să reușim în această formulă. Traseul este greu și pentru adulți, mulți abandonând după un timp. Urcarea și coborârea au durat 9 ore. Spre surprinderea noatră, fetița cea mică a rezistat cel mai bine și nici nu s-a plâns ca mine, de dureri și febră musculară, în zilele următoare. În vârf, fetele au primit felicitări de la ceilalți turiști, deoarece au fost singurii copii așa mici întalniți pe traseu. Peisajele de vis ne-au încântat privirea, remarcând încă o data ce țară frumoasă avem.

După o primăvară și o vară minunată, petrecute în aer liber mai mult ca oricând, ne pregătim acum să vedem dacă va începe școala și ce provocări ne vor aștepta în noul an școlar.